week 7
26 december 2025 - Curaçao, Curaçao
Week 7
Daniël is nog een paar dagen op Curaçao dus dit weekend gaan we nog wat leuke dingen samen doen. Op donderdagavond neemt Daniël ons mee uiteten bij Zanzibar (aan zee) voor zijn verjaardag. Het duurt nog even duurt voordat hij echt jarig is, maar we zijn dan nog niet terug in Nederland. We hebben lekker gegeten en Lenn en Mart hebben nog even met de buurjongens gespeeld die er toevallig ook waren.
Op vrijdag hebben we Daniël opgehaald en hebben we een rondje gelopen in Punda/Otrabanda, hij moet natuurlijk wel even de iconische huisjes en de pondjesbrug hebben gezien nu hij hier is. We gaan nog iets eten bij Plaza Bieu, dit is een kleine foodhall met autentiek eten. We nemen Stoba, dit is stoofvlees en het smaakt lekker.
Daarna halen we de jongens van school en krijgen ze van ome Daniël nog Pokémon kaarten. Ze zijn helemaal fan van Pokémon kaarten sinds ze met andere kindjes op het park deze kunnen ruilen. Ze hebben op deze manier wel vriendjes gemaakt waar ze inmiddels vaak mee spelen op het park. De jongens hadden vandaag ook nog de start van de kerstperiode op school, ze mochten in kerstkleding naar school en gingen een kerstfilm kijken.
Op vrijdagavond gaan we weer naar Mambo, Lenn en Mart zwemmen met ome daniël naar de rotsen. Wij noemen het krabbeneiland omdat er veel kleine krabbetjes lopen. Daarna nog een drankje en een hapje eten waarna het tijd is om naar huis te gaan.
Zaterdags hebben we een tour over het eiland gepland richting westpunt. We zijn zelf ook nog niet aan die kant van het eiland geweest (behalve 10 jaar geleden toen we hier op vakantie waren). Als eerst reden we naar natuurpark Shete Boka gereden, dit betekend zoiets als zeven baaien/inhammen. Boka Pistol vonden wij het mooiste van die we gezien hebben, hier is een kleine inham waar het water tegen aan slaat waardoor het als het ware als een soort ‘schot’ omhoog geschoten wordt.
We rijden nog een stukje verder richting westpunt en gaan op zoek naar een klein grotje die we op internet hebben gezien. Het is wel erg warm zo midden op de dag maar na een klein stukje wandelen vinden we het. We maken wat foto’s en rijden verder naar Kleine Knip, dit is een klein strandje met heel helder water. Lenn neemt een verfrissende duik en zwemt een stukje de zee in. Daarna wilde we nog even langs een ander strandje, maar opeens kwam er een dikke regenbui dus deze sloegen we maar over. We zijn toen nog even een ronde door Sambil gelopen (het grootste indoor winkelcentrum), waarna we naar Pietermaai zijn gereden. Hier was een kerstmarkt waar Susan graag even wilde kijken. Achteraf toch niet echt bijzonder, we waren denk ik een kwartiertje bij alle kraampjes langsgelopen. We hebben de dag afgesloten bij een Chinees restaurant.
Zondags vliegt Daniël weer terug naar Nederlands. In de ochtend kijken Maurice en Daniël de klassieker nog in een barretje, waarna we rond 14uur Daniël uitzwaaien.
Op maandag begint de ‘gewone’ week weer en is ook Maurice zijn vakantie voorbij. Hij moet nu welgeteld 3 dagen werken waarna hij weer 2 weken vakantie heeft, zwaar leven hier! Maandagmiddag gaan we naar Mart zijn vriendje toe. Zij hebben een zwembadje bij huis dus de jongens spelen lekker en wij drinken wat samen met de ouders. Gezellig zo op de maandagmiddag. Zij zijn ook voor 4 maanden op het eiland met hun gezin, dus een beetje dezelfde situatie als ons.
Woensdag 17 december is geen gewone dag, want Lenn is 8 jaar geworden! We staan wat vroeger op en ook Mart kan niet wachten tot hij de cadeautjes mag verstoppen. Lenn gaat op school ijsjes trakteren en na school gaan we naar Zuikertuintje, hier zit onder andere een top1toys en een Bruna. Lenn mag, net als Mart, van de oma’s en opa zelf wat uitkiezen. Hij kiest Monopoly junior, een boek, uiteraard Pokémon kaarten en een mooie knuffel.
’s Avonds is het kerstdiner op school. Dit begint op het plein met een wat kerstliedjes, gezongen door het gelegenheidskoortje van school. Daarna gaan de kinderen naar hun klas voor het diner, wij hebben pancakes in kerstvormpjes gemaakt. Voor de ouders is op het plein een kerstborrel met wat lekkere hapjes. Het was een gezellig avond, maar Mart vond het kerstdiner in Nederland toch wat leuker. Zijn reden is ‘daar was het niet tot zo laat’. Hij sliep binnen 1 minuut ;-). Gelukkig mogen ze de volgende dag om 9.00uur beginnen (of thuisblijven, de directeur meldde ‘s avonds al dat er niets geregistreerd wordt), ze konden donderdag dus wel uitslapen. Op donderdag een kort schooldagje en dan is het vakantie!
Foto’s
2 Reacties
-
Mariet.:26 december 2025Weer heel erg leuk om te lezen hoe jullie je vermaken op Curacao. Kan niet wachten om op bezoek te komen.
-
Dennis:28 december 2025Mooie verhalen familie Beerlink!
















