Week 13

5 februari 2026 - Curaçao, Curaçao

Opa en oma zijn er deze week nog, dus die moeten we natuurlijk ook wat van het eiland laten zien. Op maandag staat oma ook vroeg op, om mee te gaan de kinderen naar school te brengen en even in de school te kijken. Daarna gaan we met z’n vieren naar de zoutpannen om te kijken of de flamingo’s er weer zijn. Gelukkig worden we niet teleurgesteld en zijn er veel flamingo’s. Maurice was hier ook nog niet geweest, dus die ziet ze ook voor het eerst. We wandelen een rondje van ongeveer 4 km, de zon schijnt al flink dus dat is ook genoeg. ’s Avond gaat Susan naar de HITT training zoals iedere maandag, deze keer doet oma ook gezellig mee.

IMG-20260126-WA0002IMG-20260126-WA0004IMG-20260126-WA0001IMG-20260126-WA0008

Op dinsdag gaan we naar Cas Abou nadat we de jongens naar school hebben gebracht. Aangezien de school om half 8 start, lagen we iets na 8 al lekker op het strand. Gelukkig is het in Curaçao altijd warm genoeg om aan het strand te liggen, ook om 8 uur in de ochtend. 

Op de terugweg wilden we naar onze favoriete burgerstand maar helaas was deze niet aanwezig... Susan gaat ’s avonds nog een uurtje beachtennissen.

Op woensdag heeft Maurice nog een vergadering (de rest van de week heeft hij ook lekker vakantie), dus doen we het lekker rustig aan. We spreken nog af met Evert-jan en Lianne, zij willen onze favoriete hamburger nog wel even proeven voordat ze naar huis gaan, gelukkig is hij er vandaag wel!

IMG-20260128-WA0004

De Christoffelberg staat ook nog op het to-do lijstje van deze week, dit doen we op donderdag. Het is weer een pittige klim maar ook de 65+ers komen met gemak naar de top! We hebben op de terugweg nog tijd voor een bakje soep bij de soep-foodtruck voor we de kinderen ophalen. Oma had Lenn beloofd nog eens naar de subway te gaan, dus op de terugweg van school halen we daar nog een broodje (en patatjes + kip voor Mart en mama bij de KFC). Dat hebben we wel verdiend na de inspanning van vanochtend.

IMG-20260129-WA0001IMG-20260204-WA0010IMG-20260129-WA0006

We hadden aan de directeur van school gevraagd of de jongens nog een dagje extra vrij mochten wanneer opa & oma er zijn, dit was helemaal geen probleem! Dus op vrijdag zijn we naar Lenn zijn favoriete strand, Kleine Knip, gegaan. Opa, Maurice en Lenn hebben hier veel gesnorkeld en ook oma vond de onderwaterwereld hier heel mooi. Lenn heeft inmiddels zijn snorkel ingeruild voor alleen een duikbril, dit vindt hij toch fijner zwemmen. Susan zag twee kleine kwallen onder water en was daardoor weer snel aan de kant. ’s Avond gaan we nog even naar de happy hour bij Mambo, waar de mannen nog even de zee in gaan. 

IMG-20260123-WA0003

Na zoveel activiteiten hebben we zaterdag zin in een relax dagje. We gaan wat zwemmen, lezen, puzzelen en spelletjes spelen. Op zondag gaan we naar Willemstad, dit heeft oma nog niet gezien en kan natuurlijk niet ontbreken. We maken natuurlijk wat foto’s op de pondjesbrug, eten een lekker ijsje en zien nog een stukje van de paarden carnavalsparade (in de warmte lijkt het toch enigszins sneu voor de paarden). Op de terugweg gaan we nog wat eten bij een chinees restaurant. 

IMG-20260202-WA000220260201_16543820260201_165633(0)20260201_171027

Oja, ergens deze week sprong er ook nog een leguaan in ons zwembad. Deze lag op de bodem en wij wisten niet zo goed wat te doen en of hij zelf eruit zou kunnen klimmen. Opa heeft hem uiteindelijk met een schepnet op de kant gezet, waarna hij snel weer het water in sprong. De tweede keer iets verder van het water gezet, toen vertrok hij naar de buren. We hebben het nog nagevraagd en het blijkt dat ze onder water niet veel kunnen, het advies is om hem bij de staart en zijn nek te pakken om hem eruit te tillen. Echt niet dat wij dit durfen! Een paar dagen later sprong er nog een leguaan in het zwembad, maar als we op een afstandje blijven staan, blijkt dat hij er via het trappetje er gelukkig ook zelf uit kan klimmen! 

20260131_093933

Foto’s